fredag 16. mars 2007

Bike

Treningsstarten etter fødsel har jeg stadig skjøvet foran meg. Det har vært en kjærkommen unnskyldning at jeg ble skremt av min venninnes alvorlige bekkenplager i barseltida, men nå holder snart ikke dette lenger. Når jeg er i stand til å gjennomføre shopping- maraton med vogn og joggesko, kan jeg vel også utføre litt enkel trening. Da vi kom tilbake til Sverige nå og fant småbyen vår snøfri, med 12 plussgrader og blomstrende krokus, meldte det velkjente vårrykket i sykkelfoten seg.

Jeg er en pasjonert syklist, men har alltid manglet litt tempo i kroppen. I fjor kjøpte jeg meg ny sykkel da jeg var 20 uker på vei, midt i et utdrikkingslag. Dette er en offroadmodell av merket Scott som så langt kun har brakt meg i forlegenhet. Da jeg skulle sykle den hjem fra byen, falt kjedet av to ganger på én kilometer, og jeg endte med å måtte ta banen hjem fra Tøyen. Sommerens få turer i Marka med ny sykkel og voksende mage var et pinlig skue, der jeg slepte meg av sted i veltefart og måtte trille sykkelen opp de fleste oppoverbakkene. Dem er det som kjent en del av i Lillomarka, så jeg følte meg mildt sagt malplassert på en såpass sporty sykkel.

Om dagens kjøp kan man si mye, men det er i alle fall ikke tvil om at skrabben står til den nye eierens fysiske form.



["Bike": Pink Floyd, 1967]

8 kommentarer:

Anonym sa...

Så genuin sykkel! Men hvor er kurven? *gruble* Det må man da ha!

Anonym sa...

Ja, kurv må man ha. Og sånn netting på bakhjulene!! ;-)

Anonym sa...

Dette var mer i min gate. Men hvor er girene? Jeg har hele tre!
Hilsen mamma

Elinblu sa...

He-he, den omtalte Pink Floyd-teksten lyder:

"I've got a bike
You can ride it if you like
It's got a basket
A bell that rings
And things to make it look good"

Min nye sykkel har vel ingen av delene, ei heller bremser, så vidt jeg har kunnet se. Der bakbremsen skulle ha värt, finner man derimot girene. Det er hele to av dem, faktisk. Du slår meg med ett, moder! Til gjengjeld har jeg 45 gir hjemme.

Bra ser den ikke ut, nei. Blåmann ville ikke sette den ute, da han var redd noen ville stjele den. En slik pessimisme likner ikke ham. Men sykkelen er norsk, da, i det minste - ekte DBS! Jeg har syklet 25 minutter i dag, og det gikk riktig bra bortsett fra i nedoverbakkene. Så lange turer at jeg vil ha bruk for noen kurv, blir det nok ikke, gitt.

Anonym sa...

Rålekker! :knegg:

Elinblu sa...

Takk, takk!

Anonym sa...

Dette er en sykkel som ikke skal latterliggjøres! Tarjei og jeg har kranglet om eierskapet til den samme modellen i et tiår! Dog en noe eldre utgave, så den mangler nyvinningen gir.

Koser meg med bloggen din.:)

-Gro

Elinblu sa...

Ha-ha, jeg mener å huske noe vagt om denne krangelen, ja. Det er riktig at sykkelen ikke skal latterliggjöres - jeg tror jeg har gjort et godt kjöp til 300 svenske. Den var slett ikke verst å sykle på!

Koselig å se deg her, Gro!