onsdag 30. mai 2007

Album

Helt siden jeg ble gravid, har det lurt en liten tvil i bakhodet mitt: Tenk om Rikshospitalet har satt tilbake feil egg! Denne avdelingen har jo gjort alvorlige tabber som har rammet oss før, og jeg så slett ikke bort fra at flere feil kunne forekomme. Da Blåmann og jordmora under fødselen ropte opp om masse mørkt hår, ble tvilen aktivert på nytt. Skulle ikke vi få et bleksottig barn med noen sparsomme, lyse fjoner, da?

Allerede da de nyslåtte besteforeldrene kom på besøk på sykehuset, hadde de med seg våre respektive babyalbum. (Tidsriktig nok er de henholdsvis oransje og brune.) Vi har gransket bildene med lupe, og etter noen uker ble det klart at det neppe har skjedd noen forbytting. Selv om øvrige trekk drukner litt i de velutviklede bollekinnene, er det mulig å spore likheter med Blåmann. At Liv og jeg har mer enn fødselsdatoen til felles, er temmelig åpenbart. Uttrykket ”skilt ved fødselen” får en ny betydning:



["Album": de Lillos, 1993]

18 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, oj, oj...det var likt! Søte mor&datter!;-)

Anonym sa...

Herregud, du er blitt klonet!

Anonym sa...

Jeg må bare dulte hardt på Donpedro. :sjokk:

Anonym sa...

Det er heller ikke noe problem å se at det er deg på babybildet. Sprøtt.

Anonym sa...

Det var skremmende likt. *dåne*

Ingen tvil der, nei. :hehehe:

Jeg har faktisk hatt de samme tankene som deg, men ble beroet straks jeg så Julie. Prikk lik sin far, og i tillegg kunne Sørdal fortelle at vi var de eneste på klinikken den dagen, så da slo jeg det fra meg. :knegg:

Sofia sa...

Kan ikke bortforklares den der, nei! *knegg*
Får jeg forresten linke fra bloggen min?

Anonym sa...

Den tvilen kan du kvitte deg med, ja!

Flotte bilder!

Nova

Anonym sa...

Det var nesten skremmende likt ja!

Neste uke blir det visst hagevær for de av oss som liker sol i alle fall, kanskje vi kan få til å treffes?

Elisabeth

Anonym sa...

Oi, ser ut som det er samme baby jo! Helt kliss lik!

Marit sa...

Jøss! Skremmende likt!

Elinblu sa...

Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger!

Betty: Julie er prikklik faren, ja, dere kan nok også puste lettet ut.

Soff: Link i vei!

Elisabeth: Jeg vet ikke helt hvordan uka blir nå som Liv har blitt syk med feber og brennkopper. Sender en mail, jeg!

Anonym sa...

Jeg har akkurat samme tankene. Problemet her er at hun ikke ER lik noen oss :skummelt:, men jeg vil jo tro at det er ekte vare likevel :knegg:

Dere er jo slående like!! Hun er utrolig herlig!!
Ønsker dere en fin sommer!

Anonym sa...

Glemte deg IGJEN!!

Muggi over her!! :knegg:

Elinblu sa...

Tusen takk for hyggelig og morsom hilsen, Muggi! Vi får tro de kan sine saker der oppe på Gaustad.

Anonym sa...

Hei Elinblu!:)

Endelig fant jeg en tilbakemeldingstråd *jippi* - *kremt* litt treg innimellom..... Elinbluggen leses med stor interesse, for som kjent er jeg jo svak for skrivestilen din:) Likheten mellom deg og Liv er jo helt slående - ikke noe tvil der!*dåne* Ha en koselig sommer! Klem fra Mulle

Elinblu sa...

Så hyggelig å se deg her også, Mulle! Ønsket om en god sommer sendes i retur (gjerne en 5-10 grader kjøligere sådan, spør du meg).

Anonym sa...

Så utrolig likt! Har aldri sett noe så likt før som ikke har vært tvillinger! Så morsomt...

Leit med bestefaren din....

Elinblu sa...

Takk for hyggelig melding, Kitt!