tirsdag 26. mai 2009

Bitter Wine

Jeg er usikker på om en i utgangspunktet dårlig dag ble noe særlig bedre av at jeg ble spurt om leg på polet. Du leste riktig: Jeg (35 1/2)måtte vise legitimasjon for å kjøpe tre småflasker med vin! Nå så jeg vitterlig plagsomt ung ut en gang, men det er mye gremmelse og to barn siden. Svensken i kassa (ca. 36) pekte på et oppslag og stotret fram noe om at de spurte alle under 25, og at han trodde jeg var sånn 24-25. Hallo! Jeg hadde barnevogn med meg, og jeg er faktisk nærmere 50 enn 18. Ja ja, jeg har vel blitt så gammel at jeg får ta det som en kompliment.

Da jeg kom hjem fra en regntung joggetur i kveld, hadde Blåmann vært i kjøleskapet og hentet en halvflaske hvitvin som han satt og gransket opp mot PC-skjermen. "Mulig gift-vin kan ha blitt solgt i Norge," stod det, fulgt av skrekk-ingressen "Mann (59) havnet i koma etter én slurk". Heldigvis for oss viste det seg at den livsfarlige vinen var en 2005-årgang, mens vår er fra 2008. Ingen gift-vin er solgt til en 17-årig tobarnsmor på Linderud senter, altså - det er da noe.

["Bitter Wine": Bon Jovi, 1995]

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ser at den feminine poden har blitt avkrevd leg på polet! Isolert sett kan dette selvsagt oppfattes som et reinspikka kompliment. Et lysglimt i podens traurige hverdag.

Men at ekspeditøren var svensk og sogar i sin nest beste alder, burde fått et par bjeller til å klinge hos den feminine. Faren er nok overhengende for at fyren enten led av en ekstrem ensomhet eller at han var ravende full! Det er mange svensker som drikker på arbeidsplassen!

Med utpreget vennlig hilsen
Faderen

Elinblu sa...

Ja, du sier noe, Fader! Det kan nok ha vært snakk om en viss promille, ja.