mandag 19. mai 2008

The Piper

Vi møttes med fløyter ved munnen.
Det var litt romantisk, i grunnen.
Man utvekslet blikk,
og søtlig musikk
brøt fram mellom Blåmann og hunnen.

Det ble ganske lenge å vente
før Pan fikk ut finger’n og sendte
en ny musikant,
men jippi, vi vant!
Her ser dere fløytetalentet.


Ellers må jeg innrømme at jeg er litt glad for at dette instrumentet befinner seg hjemme hos besteforeldrene i Hedmark og ikke hos oss. Nasjonaldagsfeiringen er overstått, og bestemor hadde sydd nydelig bunad til Liv. Den nye eieren var så stolt og fornøyd!








["The Piper": ABBA, 1980]

8 kommentarer:

ElisabethS sa...

Nydelig bunadtulle.

Og nå synes jeg hun ligna utrolig på deg?

Elinblu sa...

Takk for det, Sita! Ja, hun har til dels vært voldsomt lik meg hele veien. Når hun ser på bilder av meg fra 1975, tror hun konsekvent at det er henne selv hun beskuer. :-)

Anonym sa...

Hei der. For ei stor og flott jente Liv har blitt! Og du snakker om å sende mor i reprise! Det får være et kompliment til dere begge. ;-)
Hyggelig å titte innom deg her en gang i blant. Håper alt står bra til med dere alle 3(4)

Klem fra Hera

Anonym sa...

Så utrolig nydelig hun er, og kjempefin i ny bunad:)!

Elinblu sa...

Takk skal dere ha!

Margrethe sa...

Så nydelig hun er. Er første gang jeg sender mail.håper det er bra med dere.Klem fra tante.

Anonym sa...

Så utrolig søt Liv er!! Flott bunad.

Klem, Dolliemor

Elinblu sa...

Takk for det, Dolliemor!

Så morsomt å se deg her, Margrethe! Jeg er veldig imponert. Velkommen på nett!

Klem