tirsdag 28. august 2007

Left of Center

Selvfølgelig måtte det straffe seg å gjøre seg festlig på bekostning av ammende demonstranter. At jeg de siste dagene har vært utsatt for tegneserieaktige fortredeligheter som sykling på tegnestift og vrenging av paraply i brå stormkast, har jeg i grunnen ikke koblet til min egen skadefryd. I dag, derimot, var forbindelsen mer åpenbar. Den daglige brystpumpingen på kontoret endte med at jeg helte mengder av lunken, fersk melk utover mitt splitter nye skjørt med alle dets silkebånd, trykte og broderte blomster. Jeg tar straffen til etterretning og lover å le litt lavere neste gang.

Hva verre er: Jeg prøvde velgertesten på VG Nett, og det ser ut til at jeg er rødere enn jeg trodde. Egentlig hadde jeg en formening om at jeg befant meg mellom sentrum og Ap et sted. Ved forrige valg endte jeg til min forferdelse på Krf i en til- svarende velgertest. Denne gangen kom Ap på topp – tett fulgt av RV, faktisk. Skremmende! Neste vår blir det vel taktfast marsjering i demon- strasjonstog på den illrøde Bluen. Til glede for gamle og nye demonstranter kan jeg tipse om at man nå får kjøpt de gode, gamle palestina- skjerfene på Lindex – selvsagt i høstens motefarger, mosegrønt og lilla.

[”Left of Center”: Suzanne Vega, 1987]

3 kommentarer:

noba sa...

Hehe - høres ut som vi har tatt de samme testene. Kanskje de er kjøpt og betalt av Arbeiderpartiet for å ende opp med de på topp hos alle som tar testen? *knegg*

@afjo72 sa...

Høh! - min test var enda mer skremmende, jeg endte opp med Frp...!! *angst*

Kjipt med paraplyen og tegnestiften forresten... hmmm...

God helg! :o)

Elinblu sa...

Noba: Ja, en kan virkelig lure! "Ideologisk" likner det vel egentlig ikke VG å være kjøpt og betalt av Ap, men bare det gir penger i kassa, er det kanskje ikke så nøye?

redrobin: Enig i at det var enda mer skremmende, ja! Det er noe muffens med disse testene, altså.

Takk for medfølelsen! Sykkelen min er på hjulene igjen takket være en snill Blåmann som byttet slange. Jeg ble så takknemlig over å få den i stand at jeg har syklet til jobb tre dager på rad. *stolt*

God helg til dere også!