fredag 9. februar 2007

Start!

Etter å ha ført Elinblus dagbok på nettet i tre og et halvt år, føles det litt tomt å være uten et sted å kludre ned tankene sine. Ideen om en blogg har ligget i bakhodet lenge, men det er så vanskelig å komme i gang. Selv om man naturligvis aller helst ville starte med noe uimotståelig morsomt og fengende, har jeg kommet til at jeg bare må hoppe i det. Foreløpig blir dette en skildring av livet vårt i Sverige, der vi kommer til å oppholde oss et par måneder framover. Det må påregnes at oppdateringene vil komme høyst uregelmessig, og enkelte innlegg vil garantert være preget av ammetåke og generell apati. Uansett kan det være moro for mor å ha noe å ta seg til mens far er på jobb. Om morsrollen har svekket øvrige sjels- og formuleringsevner gjenstår å se. For eventuelle nye lesere (som det formodentlig er forsvinnende få av) kan jeg informere om at vår lille blå familie består av Liv (3 ½ måned), Blåmann (34) og Elinblu (33). Elinblus dagbok har vært med gjennom flere års ørkesløs prøving på å få et barn, og den fulgte svangerskapet da vi endelig lyktes. Nå står vi til knes i nye utfordringer som småbarnsforeldre.

Elinbluggen erklæres herved for åpnet.

["Start!": the Jam, 1980]

26 kommentarer:

Anonym sa...

JIPPI!!! Endelig får vi mer av Elinblu sine underfundige tanker!!!

Fantastisk at du endelig har (blitt presset til å) begynne å skrive blogg!!

Stoooor klem til Bluen-gjengen!!

Anonym sa...

Dette var et gledelig skue Elinblu! Dette har vi ventet på!

Jeg gleder meg til å følge med dere videre.

Anonym sa...

Hurra! :)

Gleder meg til å følge deg videre! :)

Du vil ikke vurdere å publisere Blåboka også da? Jeg skulle gjerne linket til den også, men de som ikke er registrert på SG får jo ikke se den...

Unicorn / Violent Dreams

Synnemor sa...

Heisan!

Så gøy at du har startet en blogg da Bluen! Har jo lest dagboken din fra starten av på SG, og fulgt deg over på SM også. Hverdagen er ikke den samme uten...;)

Anonym sa...

En blogg jeg garantert kan like, count me in!

Therese sa...

Gratulerer med blog. Jeg ser frem til å lese mer!

Elinblu sa...

Tusen takk for hyggelige hilsener, kjäre venner! Det er så koselig å se at jeg allerede har fått noen lesere. Jeg kommer ikke til å pepre dere med flere innlegg om dagen framover, altså - bare i dag... :rödme: :savner smilies: Håper dere bärer over med pjattet! Det blir nok veldig hverdagslig, dette.

Violent Dreams: Jeg har dessverre ingen planer om å publisere blåboka noe annet sted med det förste. :)

Anonym sa...

Jippi! Nå ble jeg kjempeglad! Du er så utrolig flink til å skrive!

Gleder meg til å følge med på bloggen din!

Anonym sa...

Endelig!! Dette har jeg savna ;o)

Anonym sa...

Endelig, dette var gledelig. Ser frem til å følge deg videre. Lykke til med bloggen

Klem tori67

Elinblu sa...

Det er så koselig og inspirerende å se flere kjente her inne - tusen takk for hilsener! :D

Anonym sa...

Hallo Elinblu!

koselig og lese at det går bra der borte! stor klem fra din bror

Anonym sa...

Så moro Elin!
Kommer nok til å kikke innom rett som det er jeg!
Håper virkelig du koser deg i utlendighet! ;-)


Klem fra Oliv

Elinblu sa...

Takker så mye for hyggelige hilsener, kjäre broder og Oliv!

Anonym sa...

Har fulgt med deg fra sidelinja både på SG og SM,venter spent på fortsettelsen!

Anonym sa...

Grattis med blogg Bluen! Gleder meg til å følge deg og familien i Sverige. Gi Liv en klem fra meg

god klem fra henni

Anonym sa...

Hei Elin

Jeg satt her faktisk med litt fritidsproblemer, har jobbet å mye i det siste at da jeg endelig fikk en frikveld visste jeg ikke hva jeg skulle finne på.... så da var det gøy å lese om hvordan dere har det. Jeg ble også inspirert til å finne fram min gamle Suede-CD, noe som vekte mange gamle minner... Gleder meg til å lese mer i tiden som kommer!

Klem fra nok en Elin

Anonym sa...

Gratulerer som blogger!

Det blir spennende å følge deg og familien din videre i livet :)

Klem fra enda en Blåboktilhenger

Elinblu sa...

Takk for koselige hilsener, Nalim og Henni! Håper alt er vel med dere.

Så flott at jeg kan bidra til å löse fritidsproblemer, Elin! ;-) Jeg synes i grunnen Suede har tålt tidens tann veldig godt. Håper det er slutt på strijobbinga for denne gang!

Takk for hyggelig hilsen, Hönemor!

Anonym sa...

Kjære Elin!

Gratulerer med bloggen!
Gleder meg til å følge deres nye liv :)

Du skriver som altid - fantastisk!

Jeg er stolt av å være venninna di!

Lykke til!

Klem fra Kristin

Anonym sa...

Hei, Elinblu!
Så artig å lese om deg på nettet! Litt surrealistisk også, siden jeg egentlig var i ferd med å rigge meg til for å rette ca. 20 semre (svensk ord?) nynorskstiler og ellers så for meg en nokså kjedelig torsdag. Jeg følger med og gleder meg stort over alt nytt, fine bilder av knøttet ditt, og ikke minst: ditt sobre språk.

klem fra janjo

Elinblu sa...

Takk for hilsener, kjäre östfoldboere! :-) Det er så koselig å se både nettvenner og venner fra "real life" her inne. Det kjennes litt som å komme ut av skapet på et vis.

Ordet "semmer" er nok av svensk opphav ja, janjo - av komparativformen "sämre" ifölge ordboka. Håper nynorskstilene var bedre enn sitt rykte!

Anonym sa...

Så utrolig gøy! Etter å ha fulgt deg i dagbøkene dine i så lang tid, så var det (nesten) trist da dagbokskribleriene tok slutt.

Elinblugg er herved lagt inn blandt mine favoritter *glise*

Elinblu sa...

Veldig hyggelig at du vil fortsette å fölge meg, Skytte!

Anonym sa...

a-lo stikker innom som snarest.
I etterlignet Blu-stil har jeg tenkt å tilbringe litt kvalitetstid med en ensom vinflaske. Jeg kan ikke tenke meg et bedre sted å gjøre det en på Bluens Blogg (BB).

a-lo

Elinblu sa...

Så hyggelig å se deg her, A-lo - og gratulerer så mye med blogg!

En litt forsinket klem sendes herfra