torsdag 16. juni 2011

Problemer innad i Høyre

Her i småbyen lever vi et spennende liv hva angår utbudet av butikker og spisesteder. Tomme lokaler dukker opp uavlatelig, og hva som etter hvert vil fylle dem, er temmelig uforutsigbart. Jeg hadde forhåpninger om at den lille kokosbollekafeen i Storgata, som også kunne lokke med nydelige smoothies, skulle få en verdig arvtaker.

Slik gikk det ikke. I motsetning til en påfallende høy andel av mine nærmeste venninner har jeg ingen bakgrunn som sint SV-er. Tvert imot leflet jeg vel i min ungdom med lett konservative sympatier, for å være brutalt ærlig. Det forhindrer ikke at jeg nærmest så rødt da den fordums kokoskafeen ble hjemsøkt av en blå bølge. Høyre har malt sjappa lyseblå, og vil bruke den som valgkamplokale! Ergrelsen avtok ikke da jeg fant en rekke identiske flygeblader i postkassa - fra selvsamme parti. Til den håpefulle opposisjonen er det bare én ting å si: Budskapet blir ikke nødvendigvis lettere å svelge om man presenterer det ni ganger.



















Så glanset at det nesten unndrar seg fotografering: Høyre-flygebladene representert ved ett av dem. Ironisk nok har Blåmann destruert resten av grunnlaget for dagens illustrasjon.

["Problemer innad i Høyre": Black Debbath, 1999]

Ingen kommentarer: