torsdag 22. november 2007

To Cut a Long Story Short

Mens forfatteren av de første 99 innleggene i denne bloggen hadde pistrete, langt, askeblondt hår, kan jeg melde om at kvinnen bak innlegg nummer 100 har nesten kort, brunlig hår med lysere striper og tilløp til rufsete krøller. I skrivende stund har hun også langt mer sminke enn normalt, selv om masken ble litt skadelidende under en særdeles våt kveldstur på sykkel.

Jeg har blitt ny, rett og slett, og latt meg klippe, frisere og sminke. Det fordrer naturligvis bilder. Før-versjonen ble knipset med mobilkamera, og jeg fremstår som noe sykelig, men ikke så ille som jeg så ut på det før-bildet som ble sensurert. Det oppfylte virkelig alle kravene til et godt før-bilde, med en gråhvit fargetone i hud og hår og et ansiktsuttrykk som i beste fall kan sies å utstråle lede, i verste fall imbesillitet. Heldigvis ble altså dette bildet strøket av sensuren.

Nok om det - jeg har kort sagt blitt ny. Blåmann ble godt fornøyd.












"Heldigvis ble altså dette bildet strøket av sensuren."







["To Cut a Long Story Short": Spandau Ballet, 1980]

22 kommentarer:

Anonym sa...

Så fin!!! Perfekt å "bli ny" rett før julebordsesongen :o)

God helg

Elin2

Marit sa...

Så fin du ble!
Tøft å våge seg på noe slikt når man har hatt langt hår lenge.
Selv ble jeg nylig brunette etter mange år som blond, uvant, men veldig ålreit.
:)

Anonym sa...

Så fin du ble, Elin!
Følger med på bluggen, men er ikke så flink til å legge igjen spor etter meg.

Stor klem til deg og Liv.
Luttmo.

Anonym sa...

Flott resultat! Skulle bare mangle at ikke gubben ble fornøyd...

Anonym sa...

Kjempefin!! *klapper*
Det kledde du! Ser mer voksen ut! *knegg*

Anonym sa...

Så fin du ble, Elinblu! Dette kledde du kjempegodt.

Klem fra Vims

Lene sa...

Wow! Skikkelig fin ble du.
Den frisyren kledde du virkelig.

Minner meg på at jeg må bestille meg time til frisør. *noterer*

Anonym sa...

Fantastisk!

Så heldig du er :-)

God helg!

Sees snart!

Klem fra Kristin og co.

Anonym sa...

Misunner mannen din! Skikkelig flott dame - tidligere har du vist oss beina. Kommer resten?

Thyresse sa...

Så fin du ble! Dert er kjempedeilig å få klippet av seg pistrete hår som er slitt i tuppene.

Anonym sa...

Såå flott du ble! Vel,det var du før også..men, du fikk virkelig ekstra glød og glans nå med sminke og ny frisyre!

Skjønner godt at Blåmann er fornøyd nå, ja!

Ha en fortreffelig helg!Kniiiis..

Anonym sa...

Wow! Fantastisk kledelig frisyre, også ligner du *ennda* mer på Liv, eller kanskje omvendt? ;)

Anonym sa...

Åh, du ble virkelig flott!!
Du kledde virkelig ditt nye jeg!
;-)

Anonym sa...

KJEMPESØT

Anonym sa...

Så vellykket det var! Når man har et pent ansikt, slik du har, er man som regel penere med en litt kortere frisyre, synes jeg.

Anonym sa...

Du ble kjempefin etter din "bli ny"-seanse. Måtte se to ganger på deg på bussen, før jeg ble sikker på at det var deg ;o).

Skytte75

Anonym sa...

Så fin du ble!

Mannen "bekymrer" seg over at jeg ender opp med langt grått hår snart, kanskje han sender meg på bli ny kveld også *humre*

Klem fra Elisabeth

a-lo sa...

Jeg synes du ble kjempefin!

Så lenge innmaten er av gammelt, godt Elinblumerke var jeg innstilt på å leve med ytre forandringer, og dette ble knallbra!

(Var overbevist om at jeg hadde lagt inn kommentar her tidligere, men kan slett ikke finne den...
Du får tilgi om det blir to. *sparke*)

Elinblu sa...

Tusen takk for alle hyggelige tilbakemeldinger! Håret har nå flatet ut og bærer sterkt preg av det kjølige, tørre været vi har om dagen, mens ansiktet har vendt tilbake til vinterhvitt. Kanskje like greit, så kjenner jeg igjen det som møter meg i speilet. :-)

Anonym sa...

Du har virkelig blitt kjempefin på håret!
Husk at heretter skal shampo kjøpes hos frisøren, og det er ikke normalt å gå ut av døra der uten å ha dratt kortet på rundt 1000 lappen. ;-)

Cecilie

Anonym sa...

Vi venter på resten :-)

Elinblu sa...

Takk, takk!De dyre produktene jeg kom hjem med etter bli ny-seansen har ikke akkurat fått bein å gå på. Det er bare noe som skurrer! Kur meg her og kur meg der.

Anonym: Resten finnes på diverse nettfora. :-) Fullt påkledd, altså!