fredag 9. november 2007

She's Lost Control

"Hver dag tok de på seg feil klær, og resten av dagen ble et mareritt."
Irma 1000

Håpet om at mine rotete og glemske tendenser skyldtes bursdagsstress, svinner raskt. I går hadde jeg forsert nesten hele Slottsparken før jeg kom på at veska mi lå igjen på kontoret. Det var bare å rusle opp igjen. Jeg fant en viss trøst i en ung, pen dame som snakket i mobiltelefon og uttalte følgende: ”Jeg har glemt hvorfor jeg ringte, jeg.” Man er ikke alene.

I dag hadde jeg lyst til pynte meg litt og lufte mine nye røde sko på jobben. Ganske fornøyd syklet jeg av gårde. Jeg hadde ikke kommet mer enn femti meter opp i gata før vinden tok tak i skjørtet mitt og blottet en blå strømpebukse. Marineblå, for å være helt nøyaktig. Det er ikke nødvendigvis noe galt med blått, men til et svart skjørt blir det jo helt feil – ikke minst når skjørtet er prydet med røde blomster og skal brukes til rød topp og ditto sko. Dagens tips er å sørge for godt lys når man velger ut jobbantrekket.

Redningen ble ICA, som til alt overmål viste seg å ha tilbud på strømpebukser. En variant i (gruf)ull ble forkastet av kløehensyn, men for kun kr 29,90 ble jeg den lykkelige innehaver av en svart la Mote-sak med ”soft control top”. Det er godt å vite at strømpebuksene kan ta kontroll når eieren mister styringen.

[”She’s Lost Control”: Joy Division, 1980]

7 kommentarer:

Anonym sa...

Uff. Vi er jo kvinner i tiden, men kan vel ikke forventes å klare å koordinere alt heller. Sier jeg som først på T-banen på vei til jobb oppdager at jeg fortsatt har de snasne blå plastsokkene fra barnehagen utenpå skoene...

Flott blogg du har, forresten.

Elinblu sa...

Blå plastsokker på bussen er en velkjent klassiker her også, ja, he-he.

Takk for ros, ophelia!

GLAMOULØSE HILDE sa...

*hehe* En fordel med strømpebukser er dog at de er ENTEN blå eller sorte. Ikke blå OG sorte slik mine sokkepar har en tendens til å være etter hektiske morgener.

Men jeg er litt satt ut av å høre at du sykler i bare strømpebuksa i november. Er du heeelt sikker på at det ikke var av kulde at beina ble blå?

Ha en fin dag!

Anonym sa...

*Bare innom og stadfester at det ikke bare er jeg som husker Irma1000*
*humrer*

Anonym sa...

Lekre bein :-) (selv om de er blå)

Elinblu sa...

He-he, godt det er flere som roter, Hilde. Og ja, det begynner å bli vel kaldt og glatt å sykle nå.

Irma 1000 er savnet, ja, Sofia! Det var i de dager da jeg iblant hørte på radio.

Takk for kompliment, Anonym!

Anonym sa...

Har du forresten CD'n deres? Kan brenne den til deg om du vil ha et gjenhør! ;-)