torsdag 13. september 2007

Slow Hands

Ukas dyrekjøpte lærdom: Ikke legg fingrene imellom når du slår inn åpne dører, særlig ikke når du sitter i glasshus. Skyvedører i glass er nemlig forbausende tunge og kan oppnå en overraskende høy fart når de smekkes igjen.

Dessverre må det innrømmes at blåmerket som oppstod, er av en såpass beskjeden karakter at det vanskelig lot seg gjengi på et skarve mobilfoto. Én hard negl er lilla, altså, i alle fall en del av den, og fingeren ble dermed enda mer lik de tidligere avbildede gulrøttene.

["Slow Hands": Interpol, 2004]

13 kommentarer:

Anonym sa...

Stakkars deg. Dersom du tar kontakt med Dagbladet vil de utvilsom lage en sak på ulykken din. Kanskje det hjelper? :-)

Elinblu sa...

Hei, du anonyme!

Hvis du er interessert i å lese om alvorlige ulykker, verdensproblemer, krig og fred og politikk og sånt, vil jeg anbefale deg å prøve et annet nettsted.

Anonym sa...

Grøss og gru. Jeg har mistet begge pekefingerneglene i klemulykker- den ene i en flau "vippe-på-stolen-ulykke" i 8-klasse, beleilig nok uka før konfirmasjonen, den andre i en bildør. Begge neglene har vokst ut igjen, dog ikke helt uten synlige arr. :humre:

Nova

Sofia sa...

Nova: Da er vi to! ;-) Her forsvant halve tommelfingertuppen i døra til barnehagen da jeg var 2 1/2! *grøss* Gikk koldbrann i den, men de klarte å berge den. Noe deformert, så neglen blir aldri helt pen på den finger'n, men så lenge den fungerer er jeg glad til. *knegg*

a-lo sa...

Til anonym 14. september 2007 14:04

Dette er Elinblus blogg, og vi er faktisk en liten gjeng som trives med å lese om Elinblus trivialiteter.

Forstått?

Liker du dem ikke er du fri til å la være å lese dem, men nekt ikke meg å glede meg med Elinblu når hun gleder seg og gråte med Elinblu når hun gråter.

La henne dele sine små og store hendelser med vennene sine, vi liker det nemlig.

*furie*


a-lo

Anonym sa...

Har eg misforstått, eller? Eg har lese Elinblu sin blogg med jevne mellomrom...fordi eg synes ho skriv veldig godt;-) og fordi eg trudde ein blogg var åpen for alle?? Viss ein er svært oppteken av at andre ikkje skal lese/kommentere det ein skriv, så bør ein vel kanskje heller halde seg til den gode gamaldagse dagboka:-)
Eg oppfatta ikkje den første kommentaren til "anonym" som spesielt støtande-står ein smiley bak, jo?? Ser heller ikkje den store skilnaden på å være anonym og å kalle seg "nova" eller noke i den dur... Vel, det var no berre mine tankar rundt temaet. Kjem nok til å halde fram med å lese bloggen din, Elinblu. Er det ikkje difor du skriv, då??

Anonym sa...

Det var jeg som begikk den uhyrligheten av å "småerte" deg Elinblu, når du skrev om fingerskaden din. Dersom det er så lavnt under taket i denne bloggen at min kommentar (med SMIL) ikke tåles, så har du og dine faste lesere ett større problem enn jeg.
Jeg hadde en gang en kjæreste som gjorde stort nummer av slike uhell + myggstikk og andre stikkskader. Klarte desverre ikke å la være å sammenligne.
Lykke til videre med bloggingen din - jeg følger med for det meste av det du har skrevet er interessant.

Ellers sier jo det forrige anonyme innlegget det meste. Dersom jeg skal registrere meg så blir nicket Robert.

Bedre n�

Anonym sa...

Action i Elinblus logg!

Me like! :glis:

Nova

Anonym sa...

Det kan bli storm i innmari små vannglass, forstår jeg.

Elinblu sa...

Oi, nå ble jeg så usikker at jeg nesten ikke tør å skrive noe mer her, gitt. :-) Jeg tok ikke det første innlegget så alvorlig - setter pris på kommentarer, jeg! (LITT snurt ble jeg kanskje; jeg var nemlig ganske godt fornøyd med ordtakparaden i den første setningen, og det var i grunnen hovedpoenget.) Vel er jeg glad i å sutre over små fortredeligheter, men jeg håpet da virkelig ikke at noen trodde jeg betraktet dette som verdens undergang. Jeg er naturligvis milelangt unna løse negler og andre fæle skader som Nova og Sofia beskriver.

Men tusen takk for forsvaret, a-lo! Jeg er glad for at noen gidder å følge med her inne. Alle er velkomne!

En smule forvirra, jeg nå...

a-lo sa...

Ikke vær forvirra du, glad i deg jeg!
Og jeg leser her så ofte jeg er på blogrunde, dvs tilnærmet daglig.

Ellers visste du vel at alofurien kom til å ta sin favorittskribent i forsvar?


Klem!

a-lo

Elinblu sa...

Tusen takk, kjære a-lo!

Anonym sa...

ma sjekke:)