tirsdag 3. april 2007

Misforstått

I serien ”å selge kostbart tullball til småbarnsforeldre er enklere
enn å rappe sukkertøy fra småunger” har vi i dag kommet til den fantastiske vidundersmekka. For å sitere en samlet norsk legestand (i alle fall mannelige gynekologer over 50) skal man ikke lese for mye på Internett, men det hender da vitterlig at man oppdager smarte ting der også. Det gjelder bare å bruke sunn fornuft og ha et kritisk blikk. Liv bruker smokk, og for noen uker siden fikk jeg tips om ei genial smekke som man kunne forme og trykke inn i trynet på babyen slik at smokken ikke ramlet ut om natta, under bilturer etc. Det var en sein kveldstime, og jeg var i handlemodus og slo til på flekken. Smekka ankom – en ganske ordinær sak med en tykk, formbar aluminiumsfolie innvendig. Jeg prøvde den én gang, og siden har den blitt liggende (i likhet med de fleste ”veloverveide” innkjøp).

Da vi kom tilbake fra Sverige nå, fikk Blåmann plutselig ånden over seg og ble veldig oppsatt på å rydde. Dette er slitsomt, da vi har et ekstremt rotete hjem og ytterst sjelden er i ryddemodus samtidig. Jeg snek meg inn på kontoret, surfet på nettet og følte meg ordentlig uskikkelig. Snart kom mannen inn til meg med vidunder- smekka, et produkt han åpenbart ikke hadde ant at vi var i besittelse av. Den var deformert og virket slunken. I hånda holdt han den dyrebare smekkeinnmaten, selve hjernen i den geniale ideen – krammet sammen til en uformelig, ubrukelig ball. ”Hva gjorde dette sjokoladepapiret inni smekka,” lød spørsmålet. mye for den sinnrike oppfinnelsen. Det er dessuten tydelig at underbevisstheten har vondt for å gi slipp på den sjokoladen vi forsøker å fortelle oss selv at vi bør begrense inntaket av. Jeg satt faktisk der og smugspiste en kvikklunsj, når sannheten skal fram. (En hel en, ja.)

[”Misforstått”: Jokke med Tourettes, 1999]

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg ville bare få ønske deg og dine en riktig god påske jeg Elin :blomst: Håper dere koser dere :klem:

Anonym sa...

HEHEHEHEHEHE!!!!!!!!!!!!!!! Takk for en god latter!

Og i disse dager kan du spise Kvikklunsj med god samvittighet, så mange du orker! Det er jo tross alt påske!

Ha en fin-fin påske!

Klemmer fra Sebalda

Elinblu sa...

En god påske ønskes deg og dine også, Utålmodige - store som små! ;-)

Takk for koselig hilsen, Sebalda. Det blir nok litt kvikklunsj, ja, selv om den nok ikke vil smake fullt så godt ettersom den blir ufortjent. Jeg har nemlig ikke tenkt meg ut på ski i år. God påske til deg også!

Anonym sa...

Ja den var god!! He, he...
Men som du sikkert vet (og sikkert ikke kommer til å gjøre)så selger de vel refill til disse.

God påske!!

Anonym sa...

Hei du! Ville bare ønske deg en god påske og håper på kafebesøk på løkka en gang!

Anonym sa...

He he, den smekka falt jeg for og!Og i likhet med deg, ble den brukt kun 1 gang. Snakk om bortkastede penger. :) ;)

Superklem fra Elinsen

Therese sa...

Ja, denne smekken har vi også (kjøpt for 3 år siden i et åndssvakt øyeblikk), og vi kjøpte til og med 3 ekstra pakker med tykk, fin folie, for dette kom sikkert til å bli masse brukt. Jadda.

Elinblu sa...

Takk for tipset, Pusa - tror jeg bestilte refill, faktisk, men det er sporløst forsvunnet.

Takk for hyggelig melding, Anette! Vi ses på søndag!

Elinsen og Smula: He-he, godt å høre at det ikke bare er meg som har gått fem på her.