søndag 5. august 2007

Crocodile Rock

Dersom jeg skrev noe i forrige innlegg som kunne tolkes i retning av at jeg mener 70-årige kvinner ikke følger med i tiden, trekker jeg det herved tilbake. I dag har vi nemlig fått bevist at 95-åringene ikke er hva de var, så nyslåtte pensjonister er jo for blussende ungdom å regne.

Blåmann gikk ut med søpla i 23.30-tida og oppdaget til sin forundring at den noe strenge enkefruen (94) i leiligheten under oss hang og skuet ut av kjøkkenvinduet. Eldre folk har det jo med å spise middag i 12-tida og gå til sengs etter Dagsrevyen, så dette var ureglemen- tert. Forbauselsen var åpenbart gjensidig. ”I all verden, er du oppe så seint,” kom det fra vinduet. ”Det er i grunnen ikke så seint for oss, men vi har hatt besøk og driver og rydder litt,” svarte Blåmann. ”Ja, jeg ble nå sittende oppe og se på den der krokodillefilmen,” kunne fruen berette, "skjønt jeg har nå
sett den før”.

Vi snakker om ”Crocodile Dundee II”.

[”Crocodile Rock”: Elton John, 1972]

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ha, ha , ha ler så jeg griner her!Den eldre garde kan jammen overraske innimellom:)

Anonym sa...

Ler så jeg griner her også..:humre:..men, så er det jo også fordi du beskriver det så godt! Elsker bluggen din!:D

Thyresse sa...

Herlig! Slike gamle damer liker vi. De er ihvertfall bedre enn den typen jeg møtte her om dagen :)

Sofia sa...

Minner meg om min gammeltante på 81 som surfer på nett, bruker nettbank og sms'er med både jevnaldrende søsken og oss som tilhører den yngre garde. Herlig at de er oppegående og litt freske i frasparket!

Anonym sa...

Mormors kusine diskuterte med min mann og fettere hva slags wap hun burde kjøpe!

Elinblu sa...

He-he, ja det er bra at den eldre garde er oppegående. Den dama vi snakker om her, er stadig bortreist - noen uker i Syden, turer til Russland og det ene med det andre. At hun så på krokodillefilmer, overrasket meg likevel en smule.