fredag 9. mai 2008

Sola skinner

Fotballsesongen var ikke det eneste som ble sparket i gang om våren i min grønne ungdom. Dette var også tida for såre føtter, stivfrosne fingre og lår som klødde intenst under terylenebuksene. Jeg snakker naturligvis om musikkorpsets marsjsesong. Når som helst kan jeg gjenkalle følelsen av å stavre seg ut av huset med uniform og instrument klokka 06.40. I 15 år var dette vanen. Femten år!

Da jeg gikk gjennom Slottsparken på vei mot banen i går, hørte jeg noen velkjente toner fra Karl Johans gate. "Den norske løve," faktisk, fremført i strålende solskinn. Jeg liker ikke å innrømme det, men jeg ble faktisk hjemsøkt av lykkelig nostalgi. Det må være våren. Ikke bare tok jeg meg selv i muntert å nynne piccolostemmen innvendig; jeg måtte også anstrenge meg for ikke å henfalle til taktfast gange.

Det er mulig jeg har en liten korpsmusikant i magen også, i tillegg til den tidligere nevnte medgangssupporteren. Sant å si begynner det å bli ganske folksomt der inne, men det vil bli frigjort litt plass når Livs lillesøster eller -bror forhåpentligvis slipper ut om et knapt halvår.

["Sola skinner": Jokke & Valentinerne, 1987]

9 kommentarer:

Pulsatilla sa...

Næmmen gratulerer Elinblu! *klem*

- B sa...

Gratulerer så mye med magetroll!

Forøvrig er du ikke den eneste som må kjempe mot innskytelsen om å gå i takt til marsjer.

Hilsen tidligere drillpike

Anonym sa...

Gratuler så masse Elinblu.

klem fra Spent

Elinblu sa...

Takk skal dere ha!

Sofia sa...

Gratulerer så mye! Det var artig! :-)

Anonym sa...

Hihi! Så morsomt, jeg skjønte det allerede på setningen om medgangssupporteren! Gratulerer!! Kanskje du husker meg, Lille/Mommo fra SM/NM- og jeg har også en supporter eller fiolinist i magen.. Skal se vi havner i samme terminklubb :-)

Anonym sa...

Wow, gratulerer så mye!

Så utrolig gøy da! Her har vi nå to små jenter - lille icsi-prinsessa Sara på 21mndr, og den hjemmelaga lille prinsesse Ella på 6,5 mndr.

Lykke til!!!!!! Blir spennende å følge deg!

Cille

Elinblu sa...

Takk for gratulasjoner! Morsomt å høre at det er flere som har noe på gang, Lille/Mommo! Og tenk at dere har to så tette, Cille - jammen kan man få seg en overraskelse i livet. :-) Jeg hadde ikke akkurat tatt det for gitt at jeg skulle bli gravid to måneder etter at mensen kom tilbake, nei.

Ida sa...

Gratulerer igjen, Elinblu! :-) Blir koselig og følge deg atter en gang :)