onsdag 15. februar 2012

Push Me, Pull Me

Jeg er redd jeg har begynt å oppføre meg litt rart. Minner jeg ikke i grunnen litt om disse dølle, overivrige birkebeinerkarene i full midtlivskrise? Halvmaratonløpet i høst var bare begynnelsen. Uroen slo meg med full tyngde da jeg i halv ti-tida i går kveld la innover i Østmarka - på ski. Med hodelykt! Her er det noe som ikke stemmer. (Min personlige sivilingeniør og birkebeiner instruerte meg grundig i bruken av den tekniske nyvinningen før avreise: "Ser du denne knappen? Trykk på den, og lyset slås på." På bildet hadde jeg så stivfrosne fingre at jeg ikke hadde greid å lokalisere bryteren.)

Skituren var nå én ting - der var jeg i det minste alene, helt i overensstemmelse med min natur og treningspreferanser. (De virkelige birkebeinerne, som det naturligvis vrimlet av, regner jeg ikke som selskap, da de bare føk forbi meg.) Det verste, og det som virkelig gir grunn til bekymring, er at jeg i dag skal ha min første PT-time. Ja, du leste riktig. Personlig trener. Jeg, som bare vil sulle rundt på egen hånd og ikke ha innblanding fra noen, skal helt frivillig ha en kjekk ung mann til å kommandere meg rundt, fnyse av de manglende musklene mine og le når jeg nesten besvimer. PaTetisk.

["Push Me, Pull Me": Pearl Jam, 1998]

Ingen kommentarer: