fredag 29. april 2011

She's Lost Control (Again)

(Jo, jeg har brukt denne sangen før, men tittelen kunne bare ikke passet bedre, så jeg gjør et unntak.) She's lost control, altså, bokstavelig talt. En optimist ville kanskje si at det er slankende på sitt vis, men det kan likevel ikke anbefales å helle varm kakao i tastaturet. Lenge trodde jeg at lykken stod den kjekke bi nok en gang. Den kvelden Blåmann helte et glass søt hvitvin ned i selvsamme laptop da den var en uke gammel, endte det nesten med skilsmisse, men gemyttene roet seg da funksjonaliteten viste seg å være upåvirket og alkoholstanken utrolig nok fordunstet.

Da jeg skulle logge meg på igjen i ettermiddag, for første gang etter gårsdagens beklagelige uhell, viste det seg altså at jeg hadde mistet kontrollen. Og shiften også - jeg kom rett og slett ikke til påloggingsvinduet en gang. Min første tanke var å gripe til velkjente gloser som "uflaks" og "urettferdig", men jeg innrømmer innerst inne at det var uforholdsmessig heldig at den klisne kakaoen skulle lamme akkurat de to tastene som det faktisk er to av. Men hva pokker gjør jeg nå?












Kanskje måtte det gå slik? Når tittelen er resirkulert, kan vel illustrasjonsbildet være det også. denne maskina har åpenbart vært i nærkontakt med søtsaker før, så dette var neppe tilfeldig.

["She's Lost Control": Joy Division, 1980]

Ingen kommentarer: