torsdag 7. april 2011

Noise

I morgen kveld skal jeg delta i NM for korps i Trondheim. En kunne lett forledes til å tro at dette innlegget var seks dager forsinket, men den gang ei. Hvis noen nå vil innvende at jeg da vitterlig sluttet å spille fløyte for 13 år siden, har de helt rett. Da skolekorpset fylte 50 år i høst, ble det stablet på beina et jubileumskorps, og i den forbindelse spilte jeg hele to ganger inkl. konserten. Det foreligger også bildebevis:



Når vi nå stiller i NM, kan jeg pinlig nok ikke prale med noen mer imponerende øvingsbakgrunn. Det verste er antakelig at jeg ikke er alene. Som det fremgår av bildet, sitter jeg dessverre ytterst på rekka, med fare for at mine spede toner blir hørt av publikum. Jeg priser meg lykkelig for at fløyta vender mot høyre og ikke ut mot salen. (Min arme nabo på fløyterekka deler neppe denne oppfatningen.) Ønsk meg lykke til - brekk en klaff eller noe sånt! Det ville neppe svekke det musikalske resultatet.

["Noise": the Kinks, 1982]

Ingen kommentarer: