onsdag 25. februar 2009

Avismannen

Jeg kan godt forstå at mange avisbud hater jobben sin. Det gjorde jeg også, den sommermåneden jeg tråkket opp kommunens bratteste bakker på min brors gamle sykkel. Likevel la jeg jo min ære i å holde avisene hele og tørre, og ikke minst å plassere dem i de rette postkassene. Det er åpenbart at Aftenposten har problemer med rekrutteringen til avisruta vår, for det er nye bud nesten hver dag. Ting kan tyde på at det skorter litt på yrkesstoltheten hos enkelte:













Jeg skal vel egentlig ikke klage (og gjorde det heller ikke), for i motsetning til naboen fikk vi i det minste avisen opp på avsatsen foran døra. (Dessuten avslører jo bildet at det ikke bare er avisbudene som roter i oppgangen vår. Den observante leser vil kanskje legge merke til ei venkjent linselus i tillegg til haugen med sko og klær. Denne utilbørlige praksisen fikk seg for øvrig et skudd for baugen da Blåmanns jobbsko rett og slett ble stjålet en torsdag i februar.)

["Avismannen": de Lillos, 1987]

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe, det var da fælt så travelt avisbudet hadde det da, ham må jo ha stått i etasjen under å bare kastet de opp!
Send bildet til aftenposten da, så får du kanskje et par mnd gratis?!


xtina

Elinblu sa...

Ja, det var en god ídé, xtina!

Tipper at det ikke er noen høyere enn 2. etasje som holder Aftenposten her i huset, he-he.