tirsdag 12. februar 2008

Aftenbønn

Kjære himmelske fornuft, du som er der inne ett eller annet sted!

Er det seint, sier du? Jada, jada, jeg lover at jeg straks skal legge meg. Jeg skal bare ta en kjapp dusj først, etter sykkelturen som ble avsluttet kl. 23.10. (Ja, jeg rakk akkurat Rema; de slokket lyset og låste etter meg da jeg forlot dem kl. 23.01.) Og så skal jeg bare skrive ferdig noe på PC-en, spise et par kjeks og noen kremtopper, vanne blomster, ta opp brød fra fryseren, finne fram klær til i morgen, avhende middagsrestene, sette inn i oppvaskmaskina, henge opp en klesvask, rydde litt, svare på en mail og betale en regning.

Jada, jeg skal straks legge meg! Om jeg har glemt hvordan jeg følte meg klokka 06.15 i morges? Ja, jeg har visst det. Ha langmodighet med meg, o himmelske fornuft! Jeg har sviktet, men jeg finner nok veien tilbake til deg snart. Jeg skal bare...

["Aftenbønn": Jokke & Valentinerne, 1991]

8 kommentarer:

noba sa...

Hihi, Elin og Albert Åberg. Skal bare..

*kjenner meg igjen, hilsen en overtrøtt søvngjenger*

Anonym sa...

Det er helt utrolig hvor lett det er å glemme hvordan man følte seg kl. 06.15 i morges, bare ungene er i seng!

Anonym sa...

Så sant, så sant! Rart hvor deilig det er å pusle litt rundt på kvelden når barna sover og det er stille i huset......og hvor vondt det gjør når førstemann begynner å hyle før klokken 6 om morgenen!

Klem fra Elisabeth

Anonym sa...

Jeg melder meg. Jeg er som deg. Mitt eneste nyttårsforsett i år var å legge meg tidligere. Nå er det midt i februar, én eneste kveld i 2008 har jeg vært i seng rundt 23.00. Jeg ble så glad da jeg tidligere leste at B-mennesker har en naturlig døgnrytme som er innstilt på mer enn 24 timer (mens det er motsatt for A-mennesker). Det ER altså en forklaring. Jeg er sånn konstruert. Det er bare å leve med.

Nova

Ida sa...

Ojjojj! Dette var å kjenne seg igjen fra *sparke* Nå ble jeg nesten litt flau. HIhi!

Håper du har en fortreffelig helg :)

a-lo sa...

a-lo er ikke sånn!



*krysser fingrene bak på ryggen og rister energisk på hodet mens vennene ler av den åpenbare løgnen*

Elinblu sa...

Så vidunderlig å se at jeg ikke er alene! Jeg er normaaaaal!

(A-lo: Du avslører deg nok litt på det klokkeslettet der, hi-hi.)

Anonym sa...

som sagt - vennene ler av den åpenbare løgnen...


a-lo