torsdag 10. januar 2008

Weather With You

Nå er det jo mørkt når man drar på jobb og mørkt når man reiser hjem igjen, så det er ikke rare dagslyset å spore i disse tider. Så vidt jeg kunne skue gjennom kontorvinduet var det imidlertid sol i dag, i alle fall var himmelen blå for én gangs skyld. Da måtte det være fint å ta en sykkeltur i kveldinga, tenkte jeg, når det omsider var oppholdsvær. Klokka ble over ti før jeg kom meg ut, og jeg kunne straks fastslå at det sluddet tegnestifter. Troen på østlandsklimaets stabilitet ble punktert på flekken, og jeg følte meg hensatt til Trøndelag. Ekstra kjekt var det jo at jeg hadde briller på meg, ettersom jeg i morges for andre gang denne uka våknet med såre, røde øyne etter å ha sovet med linsene på.

Der jeg i mørket balet meg fram gjennom is og sørpe – dryppende våt, med neglesprett og helt uten sikt, hadde jeg god tid til å reflektere over at jeg i stedet kunne ha sittet i en varm, lys treningssal og tråkket på en ergometersykkel. Det forutsetter imidlertid at jeg hadde benyttet meg av mitt Elixia-medlemskap, hvilket jeg åpenbart ikke ser noen grunn til. Jeg har jo ikke satt mine bein der siden veiledningstimen på forsommeren, så hvorfor starte nå? Kombinasjonen av latskap og stahet kan virkelig gi seg noen merkelige utslag.

[ ”Weather With You”: Crowded House, 1991]

5 kommentarer:

Anonym sa...

Og her i Bartelag har det selvsagt vært tørt og fint i ganske mange dager nå. :)

(Ellers er jeg ganske imponert over sykkelviljen, og dertil lite imponert over at du kaster penger ut vinduet til griske treningskjeder).

Anonym sa...

Uhm, jau, i dag slapsesnør det...

Anonym sa...

Føret er litt variabelt om dagen ja.......... :D

Siden jeg sykler 1 mil om dagen er kanskje ikke ergometersykkel det som frister mest, men hva med en saltime til uken??? Jeg har lovet meg selv at hvis jeg ikke har trent på Elixia før påske skal jeg melde meg ut!

Styrketrening burde jeg jo gå på, for vi har kjøpt ny sykkelhenger, og planen er å sykle barna til barnehagen på jobben. 5 km med oppoverbakker med 2 barn i sykkelhenger - iiiiiiiiiiiiiiik, det brenner i lårene bare jeg tenker på det!

Elisabeth

a-lo sa...

Hva med hjemmetrening på DVD? Jeg elsker min pilates-DVD høyt etter bare seks måneders bekjentskap. Magemusklene mine også!

Elinblu sa...

Torsk: Våre to byer må åpenbart ha vært i motfase, for morgenen etter var det som om uværet kvelden i forveien aldri hadde eksistert. Bakken var fri for slaps og sørpe, ja, endog tørr, og sola skinte fra skyfri himmel.

Du er supersprek, Elisabeth - trå på! Dessverre er jeg som kjent ikke akkurat noen kløpper på saltrening, men jeg tar gjerne flere hyggelige gåturer. :-) (Jeg kom vel hjem, forresten, på høyst vekslende føre.)

Tusen takk for tips, A-lo! Der sa du jammen noe.