fredag 18. mai 2007

Another One Bites the Dust

Livs første 17. mai kan naturligvis ikke forbigås i stillhet, selv om det nettopp er slik vi har forsøkt å forsere nasjonaldagen de siste åra. Det er litt rart å tenke på at heretter må det bli slutt på å flykte utenlands eller gjemme seg i skogen – 17. mai er jo som kjent barnas dag. Min motvilje er tuftet på litt for mange lange dagers marsj i korpsuniform. Nå bar jeg riktig nok bare rundt på ei piccolofløyte og hadde ikke så mye å klage over, men jeg gjorde det allikevel. Den siste resten av kos forsvant i årene som ufrivillig barnløs. Jeg gir herved opp min personlige vendetta mot feiringen, men akkurat det er et slag jeg ikke har så mye imot å tape.

Ikke uventet tilbrakte Liv mesteparten av nasjonaldagen på gulvnivå, der hun blant annet koste seg med å utforske flagget på ureglementert vis. Folk har spurt oss om vi støvsuger ofte nå når Liv ruller så ivrig rundt på gulvet. Svaret på det spørsmålet er nok dessverre nei. Husarbeid er og blir lite populært her i huset. At jenta i praksis fungerer som mopp, ligger nok nærmere sannheten. Vi får inderlig håpe at hun ikke har støvallergi. Jeg har derimot litt tro på at man herdes gjennom et småslapt vaskeregime og skjødesløs omgang med støv – det later i alle fall til å ha skjedd med hennes foreldre.

På bildet er Liv i aksjon på stuegulvet hos gode venner, og der tror jeg ikke hun fant så mye støv å bite i.



[Another One Bites the Dust: Queen, 1980]

5 kommentarer:

Anonym sa...

Så nydelig kjole Liv har på seg :smelt:

Ser jo nesten ut som om hun krabber jo, Elinblu! Kanskje ikke lenge igjen nå?

Anonym sa...

Hva med å sy en Jiftørrmoppbody til Liv?? Utrolig praktisk ;o)Votter og strømper i samme materiale er heller ikke å forakte, da blir det ikke liggende igjen i krokene.
God helg!!

Elinblu sa...

méé: Hun er ikke riktig i krabbemodus ennå, men ruller riktig så effektivt. Takk for kjoleskryt - det er avansert design fra Cubus! ;-)

Pusa: He-he, det var et strålende tips! Blåmann forærte min far et par mopptøfler fra Select-katalogen for noen år siden. De ligger og støver ned, men kan sikkert bli et godt utgangspunkt for en slik drakt.

GLAMOULØSE HILDE sa...

*knegg* Sånn må dere ønske dere:
http://www.japaninc.com/article.php?articleID=762 og scroll litt nedover...

Deler for øvring dine synspunkter om herding. Ha en fin dag.

Elinblu sa...

Ha-ha, den var knallsøt!

Takk for hilsen, og ha en fin dag, du også.