fredag 19. august 2011

I'm Scared

På min aller første hjemmeside la jeg ut noen bilder fra bryllupet vårt. Ett av disse falt ikke i god jord hos en av de avbildede, som hevdet det var vondt å tenke på at hele verden hadde tilgang til et bilde der han så retardert ut. Vedkommende bryllupsgjest vil sikkert glede seg over nyheten om at karma omsider slår tilbake, 13 år seinere.

I vår deltok et par kollegaer og jeg på Stiftelsestilsynets årlige konferanse i Førde. Jeg trodde dette var et tilbakelagt kapittel som hadde passert uten ubehagelige ettervirkninger, men lattersalvene i korridorene på jobb i går antydet visst noe annet. Arkivaren vår hadde nemlig snublet over tilsynets offisielle bildeserie fra arrangementet, naturligvis publisert på en fullstendig åpen nettside. Som en av kollegaene så treffende uttalte: Dette må vel kunne kalles utskremte medarbeidere! Bak den noe anonyme tittelen "To av deltakarane på Stiftelseskonferansen 2011" skjuler det seg følgende blinkskudd:


















"Nei! Nei! Nåde! Ikke enda et spissfindig juridisk foredrag om forsvarlighetsstandarden i Stiftelsesloven!"

["I'm Scared: Buffy, 2003]

2 kommentarer:

Siven sa...

Som en som er notorisk lite fotogen så kjenner jeg til den følelsen. Heldigvis har jeg hensynsfulle venner som vet sin besøkstid (eller opplastingstid om en vil).

Jeg har sett verre for å si det sånn. ;) Det var vel sikkert ikke noen trøst sånn egentlig, men...ja.

Elinblu sa...

He-he, takk for trøst!