søndag 5. juli 2009

Plug In Baby

Temperaturer på 30 grader og mer innebærer en overhengende fare for kortslutning hos enkelte bleksottige og varmesky individer. Den siste drøye uka har følgelig budt på store utfordringer for nevnte gruppe, og den beste løsningen har vært å holde seg innendørs. Der kan man bl.a. fordrive tiden med å surfe på nettet, som er omtrent det mest kompliserte hodet har kunnet henge med på. Med skam å melde har barna til tider fått pusle med sitt, noe de stort sett har virket fornøyd med.

En av de varmeste dagene satt jeg og stirret apatisk inn i skjermen da det plutselig dukket opp en mystisk feilmelding nede i høyre hjørne: ”Kjenner ikke igjen USB-enhet”.


Hæ, jeg hadde da ikke forsøkt å koble til noe som helst! Hadde PC-en fått solstikk? Et blikk ned på gulvet forklarte saken. Jeg trodde minstemann lå og suttet tilfreds på den lille katteleken sin, men den gang ei. Tidligere erfaring har vist at han deler gnagernes forkjærlighet for ledninger (skjønt foreløpig er han gudskjelov et tannløst eksemplar av arten), og jeg burde ikke være overrasket over synet som møtte meg:


















Heldigvis kan jeg avkrefte Windows’ alvorlige mistanke om at enheten hadde en feil. Gjenkjenne den kunne jeg også, så mennesket overgår nok fortsatt maskinen på enkelte punkter. Dessuten tok jeg hintet, trakk ut kabelen og logget meg på virkeligheten igjen.

["Plug In Baby": Muse, 2001]

4 kommentarer:

torsk sa...

Iiik, han er en cyborg!

Elinblu sa...

He-he, dette måtte jeg google. :flau:

Gerbera sa...

Hahaha, godt DU kjente igjen den som prøvde å hacke maskinen din da!! Og signerer deg på å holde seg inne i forrige ukes vær, jeg kjente jeg ble mer gretten og mutt for hver dag. Legg på vannkopper på minstemor, som det gikk infeksjon i, så har du oss... Kjøpesenteret i nærheten som er kjøligst, er forøvrig Ski Storsenter. Vi testet de fleste forrige uke...

Elinblu sa...

Puh, stakkars deg, Gerbera! Det er jo ikke lov til å si det høyt, men jeg har nytt de mer levelige temperaturene som fulgte. Kanskje det blir Ski storsenter i neste uke, når jeg er alene med begge barna! Fortsatt god sommer.